Психологічний спецпрактикум з клінічної психології

Тип: Нормативний

Кафедра: психології

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
55.5Немає
65.5Немає
75.5Немає
85.5Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
874доцент Вовк А. О.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
874доцент Вовк А. О.

Опис курсу

Курс призначений для того, щоб зорієнтувати студентів у спектрі актуальних проблем клінічної психології, сформувати критичний та компетентний погляд на можливості практичного психолога у їх розв’язанні, опрацювати психодіагностичні методики, що часто застосовуються в клінічній психології, навчити опрацьовувати результати отриманих діагностичних даних статистично і представляти ці дані в таблицях і графіках, прищепити навики та вміння самостійно і творчо розв’язувати різноманітні проблемні ситуації, завдання, які стоять перед практичним психологом в організаціях медичного та немедичного профілю.

 

Результати навчання:

Знати: принципи та підходи, на яких має грунтуватись діагностична, корекційно-розвиваюча та профілактична робота практичного психолога в організаціях різного типу; сутність основних психологічних проблем, з якими стикається клінічний психолог в організації та шляхи та конкретні методи їх розв’язання;

Вміти: орієнтуватись та визначати актуальні та важливі проблеми в організаціях, які потребують активної участі практичного психолога для їх  вирішення; творчо і самостійно підходити до розв’язання проблемних ситуацій; проводити психологічні дослідження та оформлювати протоколи досліджень; надавати рекомендації та поради членам медичних та немедичних установ з метою укріплення їх психічного здоров’я, оптимізаціїї трудового процесу та покращення психологічного мікроклімату у  колективі; коментувати психологічні проблеми, з якими звертаються до психолога клієнти, спираючись на результати клініко-психологічного дослідження.

Форми та методи навчання: семінарські та практичні заняття, консультації, самостійна робота.

Форма звітності: залік.

Мова навчання: українська.

Рекомендована література

  1. Абрамова Г.С. Практикум по психологическому консультированию. – Екатеринбург, Деловая книга, 1995. – 235 с.
  2. Ананьев В.А. Практикум по психологии здоровья. – СПб.: Речь, 2006. – 384 с.
  3. Бауманн У., Перре М. Клиническая психология. – СПб, Питер, 1998. – 965 с.
  4. Васильев Я.В. Методика исследования целевой направленности личности.– Н.: Николаев. гос. педагог. ин-т, науч.-иссл.центр «Темп», 1993.–12 с.
  5. Вербина Г.Г. Клиническая психология. Практикум. – Чебоксары: Чувашский ун-т, 2002. – 92 с.

6.Гремлинг С., Ауэрбах С. Практикум по управлению стрессом.– СПб.: Питер, 2002.–240 с.

7.Карандашев В.Н. Методика Шварца для изучения ценностей личности: концепция и методическое руководство. – СПб., Речь, 2004. – 70 с.

8.Карвасарский Б.Д. Клиническая психология. – СПб.: Питер, 2021. – 896 с.

9.Крылов А.А., Маничев С.А. Практикум по общей, экспериментальной и прикладной психологии. Санкт-Петербург, 2003. – 560 с.

10.Кулаков С.А. Практикум по клинической психологии и психотерапии подростков. – СПб.: Речь, 2004. – 464 с.

  1. Лебедева Л.Д., Никонорова Ю.В., Тараканова Н.А. Энциклопедия признаков и интерпретаций в проективном рисовании и арт-терапии. – СПб.: Речь, 2006. – 336 с.

12.Леонтьев Д.А. Методика предельных смыслов.– М.: Смысл, .–35 с.

13.Мак-Вильямс Н. Психоаналитическая диагностика. Понимание структуры личности в клиническом процессе. – М.: «Класс», 2007. – 480 с.

14.Малкина-Пых И.Г. Психология поведения жертвы.–М.: Изд-во Эксмо, 2006.–1008 с.

15.Малкина-Пых И.Г. Экстремальные ситуации. Справочник практического психолога. – М.: ЭКСМО, 2006. – 960 с.

16.Менделевич В.Д. Клиническая и медицинская психология. – М., МЕДпресс, 2005. – 432 с.

17.Милютина Е. Психотерапевтические  рецепты на каждый день.–М.: Класс, 2001.–384 с.

18.Осипова А.А. Справочник психолога по работе в кризисных ситуациях.–Р.н.Д.: Феникс, 2005.–315 с.

19.Практикум по инженерной психологии и эргономике. – под. ред. Ю.К. Стрелкова, М., Академия, 2003. – 400 с.

20.Практическая психодиагностика. Методики и тесты.– Самара: БАХРАХ, 1998.–669 с.

21.Психогимнастика в тренинге / под ред. Н.Ю.Хрящевой.– СПб.: Речь, 2001.–256 с.

22.Психодиагностика стресса. Практикум / сост. Р.В.Куприянов, Ю.М.Кузьмина. – Казань: КНИТУ, 2012. – 212 с.

23.Репина Н.В., Воронцов Д.В., Юматова И.И. Основы клинической психологии. – Ростов н/Д: Феникс, 2003. – 479 с.

24.Розов В.І. Адаптивні антистресові технології. – К.: Кондор, 2005. – 276 с.

25.Сидоренко Е.В. Методы математической обработки в психологии.– СПб.: Социально-психологический центр, 1996.–349с.

26.Соммерз-Фланаган Д., Соммерз-Фланаган Р. Клиническое интервьюирование.— М.: Издательский дом “Вильямс”, 2006. — 672 с.

27.Справочник практического психолога. Психодиагностика. – под ред. Посоховой С. Т. – М.: АСТ; СПб.: Сова, 2006. – 671 с.

28.Тарабрина Н.В. Практикум по психологии посттравматического стресса. – СПб., Питер, 2001 – 272 с.

29.Фопель К. Психологические группы. Рабочие материалы для ведущего: практическое пособие.–М.: Генезис, 2005.–256 с.

30.Фопель К. Энергия паузы. Психологические игры и упражнения: практическое пособие.–М.: Генезис, 2002.–240 с.

31.Фопель К. Эффективный воркшоп.–М.: Генезис, 2003.–368 с.

32.Фрейджер Р., Фейдимен Д. Личность. Теория, упражнения, эксперименты. – СПб.: Прайм-Еврознак, 2004. – 608 с.

  1. Хиггинс Р. Методы анализа клинических случаев. Руководство для начинающих психотерапевтов. – М.: Когито-Центр, 2003. – 168 с.
  2. Ховкинс П., Шохет Р. Супервизия. Индивидуальный, групповой и организационный подходы. _ СПб.: Речь, 2002. – 352 с.

35. Эммонс Р. Психология высших устремлений: мотивация и духовность личности. – М.: Смысл, 2004. – 416 с.

  1. Яньшин П.В. Практикум по клинической психологии. Методы исследования личности. – СПб.: Питер, 2004. – 336 с.

37.18 программ тренингов: Руководство для профессионалов. – СПб.: Речь, 2007. – 368 с.

Силабус:

Завантажити силабус