Естетика і мистецтво XX-XXI ст.
Тип: На вибір студента
Кафедра: теорії та історії культури
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 10 | 5.5 | Залік |
Лекції
| Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
| 10 | 32 | доцент Ліщинська-Милян О. І. | ФФК-51м |
Практичні
| Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
| 10 | 32 | ФФК-51м | доцент Ліщинська-Милян О. І. |
Опис курсу
Вибіркова дисципліна, складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістра спеціальності 034 «Культурологія». Предметом курсу є розгляд естетично-філософських та художньо-практичних аспектів сучасного культурного буття; виявлення провідних художньо-естетичних тенденцій сучасного мистецтва; з’ясування специфіки теоретично-концептуального розвитку естетика ХХ – поч. ХХІ ст.; вивчення арт-практики доби модернізму, постмодернізму, метамодернізму; осмислення векторів розвитку естетики на художньої практики в загальносвітовому та українському контекстах.
Метою курсу є осмислення теоретично-концептуальних аспектів естетики ХХ – поч. ХХІ ст., а також розгляд сучасної мистецької практики у загальнокультурному та національному українському контексті. Цілі курсу: 1) розглянути посткласичну естетику та мистецьку практику (головно модернізм) пер. пол. ХХ ст., їх особливості та специфіку; 2) окреслити постнекласичну естетику та мистецьку практику (головно постмодернізм) др. пол. ХХ ст. – поч. ХХІ ст., їх ознаки та своєрідність; 3) виділити самобутність естетичної думки та розвитку мистецтва в українській культурі ХХ – поч. ХХ ст.; 4) співставити та простежити загальнокультурні закономірності, а також розробити міні-проєкти щодо теоретичних та практичних проявів сучасного українського арту.
Рекомендована література
-Кaрa-Вaсильєвa Т. Історія мистецтвa ХХ століття: концепція, нові підходи й оцінки. Укрaїнське мистецтвознaвство: мaтеріaли, дослідження, рецензії. 2007. № 7. С. 53-64. -Левчук Л. Т., Панченко В. І., Оніщенко О. І., Кучерюк Д. Ю. Естетика: Підручник. К.: Центр учбової літератури, 2010. 520 с. -Личковах В.А. Від Фауста до Леверкюна: Вступ до некласичної естетики (Лекції з філософії сучасного мистецтва). Чернігів, 2002. 181 с. -Ліщинська О. Естетичні тенденції та ідеї сучасного візуального мистецтва (на прикладі українських проектів Венеційської бієнале) // Вісник Львівського університету. Серія філософсько-політологічні студії. Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2019. № 25. С. 29–34. -Ложкіна А. Перманентна революція. Мистецтво України ХХ -поч.ХХІ ст. К., 2019. 544 с. -Міронова Т. Основні напрями українського мистецтва 1990–2020 років: художня мова, форми та виражальні засоби — стан дослідженості проблеми. -Сінькевич О. Ідентифікаційні практики масової культури: соціально-філософський аналіз. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора філософських наук за спеціальністю 09.00.03 – соціальна філософія та філософія історії. Львів, 2016.
-Скляренко Г. Мистецтво ХХ — початку ХХІ ст.: новий контекст // Художня культура. Актуальні проблеми. 2004. Вип. 1. С. 142. -Camfield W. A. Marcel Duchamp’s Fountain, Its History and Aesthetics in the Context of 1917.
– Greenberg C. Modern and Postmodern // Arts. 1980. No. 6. -Greenberg C. Art and Culture: Critical Essays. Boston, Beacon Press, 1984. 278 p.