ПП2.1.3.1.02 Тілесно-орієнтовані методи в психологічній реабілітації та психокорекції
Тип: На вибір ВУЗу
Кафедра: психології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
9 | 16 | доцент Вовк А. О. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 16 | доцент Вовк А. О. |
Опис курсу
Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб надавати психологічні консультації особам, що мають психосоматичну симптоматику, а також використовувати тілесно-орієнтовані техніки для особистісного розвитку, психологічної реабілітації та психологічної корекції. Тому у курсі представлено як огляд концепцій тілесно-орієнтованої терапії, так і процесів та інструментів, які потрібні для загальної орієнтації у психокорекційних та психореабілітаційних можливостях тілесно-орієнтованих методів.
Результати навчання:
Знати: теоретичні засади та прикладні аспекти роботи з тілесними відчуттями та переживаннями в контексті практики психологічної корекції та реабілітації, концептуальні моделі та механізми виникнення соматопсихологічних реакцій на проблемні ситуації різного характеру та генезу, особливості роботи захисних механізмів, копінг-стратегій та психологічних ресурсів особистості, особливості динаміки та фаз розвитку соматопсихологічних реакцій на проблемні ситуації різного характеру та генезу.
Вміти: виявляти, досліджувати, аналізувати, використовувати соматичні реакції та симптоми для пізнання потреб, внутрішніх конфліктів та особливостей особистості та пов’язувати їх з психосоціальними стресорами. Створювати план та здійснювати психологічне втручання залежно від особливостей соматопсихологічних реакцій на психосоціальні стресори, а також в залежності від особливостей проблемної ситуації, моделей долаючої поведінки та психологічних ресурсів особистості, розробляти та реалізовувати оптимальну стратегію психологічного втручання в індивідуальній та груповій психокорекційній, консультативній та психоедукаційній роботі, усвідомлювати межі власних можливостей психологічного втручання та відповідальності за його наслідки. Використовувати ресурси тіла для корекції психологічних складностей та внутрішніх конфліктів особистості, а також для підвищення її психологічної опірності та стресостійкості.
Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, консультації, самостійна робота.
Форма звітності: залік.
Мова навчання: українська.
Рекомендована література
- Леоненко Е., Тимошенко Г. Работа с телом в психотерапии. М.: Психотерапия, 2006. – 480 с.
- Любан-Плоцца Б., Пельдингер В., Крегенер Ф. Психосоматические расстройства в общей медицинской практике. – СПб.: СПб НИ психоневрологический институт им.В.М.Бехтерева, 2000.
- Малкина-Пых И.Г. Психосоматика. – М.: Эксмо, 2008. – 1024 с.
- Малкина-Пых И.Г. Телесная терапия. – М.: Эксмо, 2007.
- Менделевич В.Д., Соловьева С.Л. Неврозология и психосоматическая медицина. – М.: МЕДпресс-информ, 2002.
- Мудрость тела. Путеводитель по методам телесно-ориентированной терапии. – М.: Институт общегуманитарных исследований, 2018. – 275 с.
- Открытие тела: Путеводитель по методам телесно ориентированной терапии. – М.: Институт общегуманитарных исследований, 2018 – 268 с.
- Сандомирский М. Е. Защита от стресса. Телесные технологии. – СПб.: Питер, 2008. – 256 с.
- Сандомирский М.Е. Психосоматика и телесная терапия: практическое руководство. – М.: Класс, 2005. – 592 с.
- Сергеева Л.С. Телесно-ориентированная терапия. Классические и современные направления. – СПб.: ИПК БИОНТ, 2000. – 397 с.