ПП 1.2.07 Сімейне консультування
Тип: Нормативний
Кафедра: психології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 2.5 | Немає |
11 | 1 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 8 | Волошок О. В. | |
11 | 6 | Волошок О. В. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 8 | Волошок О. В. | |
11 | 6 | Волошок О. В. |
Опис курсу
Об’єктом вивчення сімейного консультування є процес і структура надання психологічної допомоги людям, які збираються вступити у шлюб і тим людям, які вже перебувають у шлюбно-сімейних стосунках. Предметом даної дисципліни є особливості проведення сімейного консультування та методи роботи сімейного консультанта. Даний курс акцентує увагу на різні теоретичні підходи до процесу проведення консультування та професійно важливі риси особистості сімейного консультанта. Мета курсу – ознайомлення студентів-психологів з теоретичними засадами основ сімейного консультування, передача і закріплення практичних вмінь та навичок діагностичної та консультативної роботи з нареченими, подружньою парою, батьками і дітьми, парами, що розлучаються.
Результати навчання. Після завершення цього курсу студент буде :
Знати:
- cутність поняття сімейне консультування, основну мету і завдання сімейного консультування;
- класифікацію видів сімейного консультування;
- принципи та правила проведення консультативної роботи психолога із сім’єю;
- структуру сімейного консультування згідно різних теоретичних підходів;
- сутність прийомів та методів сімейного консультування на різних етапах роботи психолога з родиною;
- стратегію психодіагностичної та корекційної роботи з членами дисфункційних сімей;
Вміти:
- спланувати та організувати роботу центру сімейного консультування;
- володіти прийомами і методами сімейного консультування;
- творчо і самостійно підходити до розв’язання проблемних ситуацій, які виникають у процесі взаємодіїї між членами родини;
- проводити первинну психодіагностику: виявляти об’єкти та суб’єкти допомоги, характер скарги члена сім’ї, визначати вид психологічної допомоги сім’ї;
- оформити первинне психологічне заключення в кінці проведення діагностичної роботи консультанта із сім’єю;
- спільно з клієнтом знаходити варіанти вирішення проблемної ситуації з метою покращення психологічного мікроклімату у сім’ї та гармонійному розвитку членів родини;
Методи навчання: усні методи (розповідь, бесіда, обговорення, дискусії), практичні методи (аналіз проблемних ситуацій, вправи), наочні методи (зображувальна наочність у вигляді презентацій, символічна, текстова, словесна), інтерактивні методи (мозковий штурм, робота в групах). Форми проведення занять – лекції, семінари/практичні заняття.
Мова викладання: українська
Форма звітності: залік
Рекомендована література
- Айві А. Цілеспрямоване інтерв’ювання і консультування. Київ, 1998.
- Алешина Ю.Е. Индивидуальное и семейное консультирование. Москва, 1994.
- Алешина Ю.Е. Организация консультативной беседы // Вестник психосоциальной и реабилитационной работы. Москва, 1994, № 2.
- Бодалев А.А., Столин В.В. Семья в психологической консультации. Опыт и проблемы психологического консультирования. Москва, 1989.
- Бондарчук О.І. Психологія сім’ї. – Київ, 2001.
- Головей Л.А., Грищенко Н.А. Первичная психологическая консультация. Ленинград, 1988.
- Диагностика семьи. Методики и тесты. Под ред. Райгородского Д.Я. – Самара,2004.
- Копьев А.Ф. Индивидуальное психологическое консультирование в контексте семейной теории // Вопросы психологии, 1986, № 4.
- Немов Р.С. Психологическое консультирование. – Москва, 2001.
- Овчарова Р.В. Справочная книга школьного психолога. – Москва, 1996.
- Черников А. Системная семейная психотерапия. – Санкт-Петербург, 2001.
- Шліппе А., Швайцер Й. Системна психотерапія та консультування. – Львів, 2004.
- Эйдемиллер Э.Г., Юстицкис В. Психология и психотерапия семьи. Санкт-Петербург, 1999.