Сімейне консультування

Тип: Нормативний

Кафедра: психології

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
10Немає
113Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
9Волошок  О. В.ФФПм-51
118Волошок  О. В.ФФПм-51

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
9
118ФФПм-51Волошок  О. В.

Опис курсу

Об’єктом вивчення сімейного консультування є процес і структура надання психологічної допомоги людям, які збираються вступити у шлюб і тим людям, які вже перебувають у шлюбно-сімейних стосунках. Предметом даної дисципліни є особливості проведення сімейного консультування та методи роботи сімейного консультанта. Даний курс акцентує увагу на різні теоретичні підходи до процесу проведення консультування та професійно важливі риси особистості сімейного консультанта. Мета курсу – ознайомлення студентів-психологів з теоретичними засадами основ сімейного консультування, передача і закріплення практичних вмінь та навичок  діагностичної та консультативної роботи з нареченими, подружньою парою, батьками і дітьми, парами, що розлучаються.

Результати навчання. Після завершення цього курсу студент буде :

Знати:

  • cутність поняття сімейне консультування, основну мету і завдання сімейного консультування;
  • класифікацію видів сімейного консультування;
  • принципи та правила проведення консультативної роботи психолога із сім’єю;
  • структуру сімейного консультування згідно різних теоретичних підходів;
  • сутність прийомів та методів сімейного консультування на різних етапах роботи психолога з родиною;
  • стратегію психодіагностичної та корекційної роботи з членами дисфункційних сімей;

Вміти:

  • спланувати та організувати роботу центру сімейного консультування;
  • володіти прийомами і методами сімейного консультування;
  • творчо і самостійно підходити до розв’язання проблемних ситуацій, які виникають у процесі взаємодіїї між членами родини;
  • проводити первинну психодіагностику: виявляти об’єкти та суб’єкти допомоги, характер скарги члена сім’ї, визначати вид психологічної допомоги сім’ї;
  • оформити первинне психологічне заключення в кінці проведення діагностичної роботи консультанта із сім’єю;
  • спільно з клієнтом знаходити варіанти вирішення проблемної ситуації з метою покращення психологічного мікроклімату у сім’ї та гармонійному розвитку членів родини;

Методи навчання: усні методи (розповідь, бесіда, обговорення, дискусії), практичні методи (аналіз проблемних ситуацій, вправи), наочні методи (зображувальна наочність у вигляді презентацій, символічна, текстова, словесна), інтерактивні методи (мозковий штурм, робота в групах).  Форми проведення занять – лекції, семінари/практичні заняття.

Мова викладання: українська

Форма звітності: залік

Рекомендована література

  1. Айві А. Цілеспрямоване інтерв’ювання і консультування. Київ, 1998.
  2. Алешина Ю.Е. Индивидуальное и семейное консультирование. Москва, 1994.
  3. Алешина Ю.Е. Организация консультативной беседы // Вестник психосоциальной и реабилитационной работы. Москва, 1994,  № 2.
  4. Бодалев А.А., Столин В.В. Семья в психологической консультации. Опыт и проблемы психологического консультирования. Москва, 1989.
  5. Бондарчук О.І. Психологія сім’ї. – Київ, 2001.
  6. Головей Л.А., Грищенко Н.А. Первичная психологическая консультация. Ленинград, 1988.
  7.  Диагностика семьи. Методики и тесты. Под ред. Райгородского Д.Я. – Самара,2004.
  8. Копьев А.Ф. Индивидуальное психологическое консультирование в контексте семейной теории // Вопросы психологии, 1986,  № 4.
  9. Немов Р.С. Психологическое консультирование. – Москва, 2001.
  10. Овчарова Р.В. Справочная книга школьного психолога. –  Москва, 1996.
  11. Черников А. Системная семейная психотерапия.  – Санкт-Петербург, 2001.
  12. Шліппе А., Швайцер Й. Системна психотерапія та консультування. – Львів, 2004.
  13. Эйдемиллер Э.Г., Юстицкис В. Психология и психотерапия семьи. Санкт-Петербург, 1999.

Силабус:

Завантажити силабус