ПП2.1.2.01 (1) Психологія тривожності

Тип: На вибір студента

Кафедра: психології

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
36Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
332Волошок  О. В.ФФП-21

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
332ФФП-21Волошок  О. В.

Опис курсу

Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання про вікові та індивідуальні прояви тривожності і тривоги, детермінанти її виникнення та методи діагностики та психокорекції тривожності у дітей та підлітків. Отримані знання та практичні навички сприятимуть розширенню уявлень студентів про такі психічні явища як тривога,
страх та тривожність, біологічні та соціально-психологічні передумови їх виникнення, розкриттю вікових та статевих відмінностей у проявах та змісті страхів і тривоги, набуттю інформації про види тривожності та ознайомленню з методами діагностики та шляхами психокорекції тривожних дітей і підлітків.

Рекомендована література

1. Адлер А. Индивидуальная психология и развитие ребенка. – Москва: Институт общегуманитарных исследований, 2016. – 166 с.
2. Анатомия стресса. Ганс Селье и его последователи. – Киев: Медкнига, 2016. – 128 с.
3. Айзенк Х. Психологические теории тревожности // Тревога и тревожность: Хрестоматия. – СПб: – Питер, 2001. – 256 с.
4. Астапов В.М. Тревожность у детей. – СПб.: Питер, 2004. – 224 с.
5. Бек Аарон, Емери Гари. Тревожные расстройства и фобии. Когнитивный подход. – Москва: Диалектика, 2020. – 434 с.
6. Бек Аарон, Кларк Д. Тревога и беспокойство. Когнитивно-поведенческий подход. – Москва: Диалектика, 2019. – 440 с.
7. Бернс Девид. Терапия беспокойства. Как справляться со страхами, тревогами и паническими атаками без лекарств. – Москва: Альпина Паблишер, 2021. – 552 с.
8. МакДонах Барри. Вызов Конец тревожности и паническим атакам. – Москва: Мультиметод, 2021. – 232 с.
9. Борн Е., Гарано Л., Тревожность. 10 шагов, которые помогут избавиться от беспокойства. – Москва: Манн, Иванов и Фербер, 2021. – 128 с.
10. Диагностика состояния тревоги и личностной тревожности у детей и подростков / Сост. Ю.Л. Ханин. – Вильнюс, 1988.
11. Ентоні М., Рова Карен. Розлад соціальної тривоги.– Львів: Свічадо, 2018.– 122 с.
12. Захаров А.И. Неврозы у детей и психотерапия. – СПб.: СОЮЗ, 2000. – 336 с.
13. Захаров А.И. Дневные и ночные страхи у детей. – СПб.: Речь, 2010. – 314 с.
14. Изард К. Психология эмоций. – СПб.: Питер, 2012. – 464 с.
15. Ильин Е. Психология страха. – СПб: Питер, 2016. – 352 с.
16. Кириллова Е., Беляева Е.. Тревожный ребенок. – Харков: Основа, 2012. – 192 с.
17. Кунчич А. Преодоление тревоги, беспокойства и паники. Рабочая тетрадь семинедельного плана. – Москва: Диалектика, 2020. – 208 с.
18. Лютова Е.К., Монина Г.Б. Тренинг эффективного взаимодействия с детьми. – СПБ: Речь, 2001. – 190 с.
19. Маркер К., Ейлворд Е. Генералізований тривожний розлад. – Львів: Свічадо, 2017. – 123 с.
20. Микляева А., Румянцева П. Школьна тревожность: диагностика, профилактика, коррекция. – Спб.: Речь, 2004. – 248 с.
21. Мэй Р. Смысл тревоги. – Москва: Институт общегуманитарних исследований, 2011. – 416 с.
22. Прихожан А.М. Психология тревожности. – СПб.: Питер, 2007. – 192 с.
23. Прихожан А.М. Психокоррекционная работа с тревожными детьми // Активные методы в работе школьного психолога. – М., 1990. – С. 32-55.
24. Риман Ф. Основные формы страха: исследование в области глубинной психологии. – М., 2000. – 336 с.
25. Ренкин Л. Исцеление от страха. – Минск: Поппури, 2015. – 336 с.
26. Санд Илсе. Страх близости. Как перестать защищаться и начать любить. – Москва: Альпина Паблишер, 2018. – 134 с.
27. Селье Г. Стресс без дистресса. – Москва: Прогресс, 1982. – 128 с.
28. Стоссел С. Епоха тривожності. Страхи, надії, неврози і пошуки душевного спокою. – Київ: Центр навчальної літератури, 2019. – 450 с.
29. Томчук С., Томчук М. Психологія тривоги, страху та агресії особистості в освітньому процесі. – Вінниця: КВНЗ «ВАНО», 2018. – 200 с.
30. Флеминг Д., Коцовски Н. Преодоление социальной тревожности и стеснительности с использованием терапии принятия и ответственности. – Москва: Вильямс, 2021. – 176 с.
31. Фрейд З. Психоанализ детских страхов. – Москва: Азбука, 2016. – 288 с.
32. Фройд З. По той бік принципу задоволення. – Харків: Фоліо, 2019. – 155 с.
33. Холланд Е. Страх. Как бросить вызов своим фобиям и победить. – Москва: Коллибри, 2021. – 240 с.
34. Хорни К. Невротическая личность нашего времени. – СПб.: Питер, 2002. – 224 с.
35. Чапмен А., Гратц К., Тулл М. Победить тревогу, панические атаки и ПТСР. Диалектическая поведенческая терапия. – Москва: Диалектика, 2021. – 210 с.
36. Ялом І. Вдивляючись у сонце. Долаючи страх смерті. – Київ: КСД, 2020. – 334 с.

37. База даних PsycINFO Американської психологічної асоціації https://www.apa.org/pubs/databases/psycinfo
38. Бібліографічна база даних Scopus https://www.scopus.com
39. Електронні ресурси Національної бібліотеки України ім. В. І.
Вернадського http://www.nbuv.gov.ua/node/2116

Силабус:

Завантажити силабус