ПП 2.1.2.05 (1) Дефектологія
Тип: На вибір студента
Кафедра: психології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | Немає | |
6 | 3.5 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
5 | 8 | Гребінь Н. В. | Спеціалізація "Клінічна психологія" |
6 | 8 | Гребінь Н. В. | Спеціалізація "Клінічна психологія" |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 8 | Спеціалізація "Клінічна психологія" | Гребінь Н. В. |
6 | 8 | Спеціалізація "Клінічна психологія" | Гребінь Н. В. |
Опис курсу
Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання щодо особливостей розвитку дітей, які мають різні варіанти порушення розвитку різної важкості (порушення зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення, затримку розумового розвитку, аутизм, гіперкінетичний синдром та ін.). Тому у курсі представлено як огляд концепцій дизонтогенезу, так і методи психологічної діагностики дітей з особливими потребами, а також технології навчальної та психокорекційної роботи з дітьми із порушеним психофізичним розвитком.
Рекомендована література
- Гребінь Н.В.. Програма лекційних та практичних занять з дисципліни „Дефектологія”. Для студентів спеціальності „Психологія” денної форми навчання.
- Гребінь Н.В. Методичні матеріали до навчального курсу „Дефектологія”. Організація самостійної роботи. – 2021. – Львів. -46с.
- Войтко В.В. Психолого-педагогічний супровід дітей з вадами зору:[методичний посібник] / В.В. Войтко. – Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2017. – 80 с.
- Дуткевич Т.В.Дитяча розвивально-корекційна психологія. [текст] Модульний навчальний посібник для студентів внз за напрямом підготовки 6.030103 «Практичнапсихологія». Т.В.Дуткевич. – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 304 с.
- Кобильченко В. Спеціальна психологія : підручник / Вадим Кобильченко, Ірина Омельченко. – Київ : ВЦ «Академія», 2020. – 224 с.
- Основи дефектології : навчальний посібник для студ. вищ. пед. навч. закладів / [І. М.Маруненко, В. І. Бобрицька, Є. О Невєдомька, З.Ф. Сіверс]; КМПУ ім. Б. Д. Грінченка. – Вид. 2-е,стереотип.— Київ, 2006. — 144 с.
- Пахомова Н. Г., Кононова М.М. Спеціальна психологія / Н. Г. Пахомова, М.М. Кононова – Полтава : АСМІ, 2015 – 389 с.
- Синьов В. М., Кобернік Г. М. Основи дефектології: навч. посібник. – К.: Вища шк..,1994. – 143 с.
- Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами: зб. наукових праць. — К.: Університет «Україна», 2010. – № 7(9). – 561 с.
- Астапов В.М. Введение в дефектологию с основами нейро- и патопсихологии.- М.,1994.
- Богданова Т.Г. Сурдопсихология [Текст] / Т. Г. Богданова. – М.: Академия, 2002. –С.54-67.
- Боскіс Р.М. Глухі та слабочуючі діти / Р.М.Боскіс. – М., 1963. – 345с.
- Выход из темноты: история одного эксперимента [Текст] / авт. сост. Мария Митасова. — М. : Эксмо, 2016. — 256 с.
- Бондар В.І., Золотоверх. Історія олігофренопедагогіки: Підручник. – К.: Знання, 2007. – 375 с.
- Гудонис В.П. Здоровье как необходимое основание детства // Мир психологии, -М., 2000. – № 1. -С. 109–121.
- Даніелс Е. Р. Залучення дітей з особливими потребами до загальноосвітніх класів / Елен Р. Даніелс, Кей Стаффорд. – Львів, 2000. –255 с.
- Данілавічютє Е. А. Стратегії викладання в інклюзивному класі : навч.-метод. посіб. / Е. А. Данілавічютє, С. В. Литовченко. – К. : Видавн. група―А.С.К.ǁ, 2012. – 360 с. – (Серія ―Інклюзивна освіта).
- Дерень О., Пруська А., Рибак Ю. Діти із синдромом Дауна: факти, навчання, допомога. –Київ.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди». 2015 – 21с.
- Єфіменко Н. І.П.Соколянський: віхи життя і педагогічної творчості // Дефектологія. – 1998. – №3. – 52 – 55 С.
- И. А. Соколянский (к 100-летию со дня рождения)//Дефектология.- 1989.- № 2.- С. 71.
- Соколянський Іван Опанасович (1889-1960) – засновник вітчизняної педагогіки сліпоглухонімих (тифлосурдопедагогіки) // Педагогічна Харківщина.Довідник. Харків, 1997. С. 130-131.
- Інвалідність та суспільство : навч.-метод. посібник. – К., 2012. –216 с.
- Індекс інклюзії: дошкільний навчальний заклад: Навчально-методичний посібник / Кол. упорядників: Патрикеєва О. О., Дятленко Н. М., Софій Н. З., Найда Ю. М. Під заг. ред. Шинкаренко В. І. — К.: ТОВ «Видавничий дім “Плеяди”», 2013. — 100 с.
- Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі: практ. посіб. / [Тім Лорман, Джоан Хеппелер, Девід Харві]; пер. з англ. – К.: СПД–ФО Парашин І.С., 2010. – 296 с.
- Інклюзивна школа: особливості організації та управління: Навчально методичний посібник / Кол. авторів: Колупаєва А. А., Софій Н. З., Найда Ю. М. та ін. За заг. ред. Даниленко Л. І., — К.: 2007. — 128 с.
- Козявкин В.И. Основы клинической реабилитационной діагностики [Текст] /В.И.Козявкин. – К.,1999.
- Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи / А. А. Колупаєва. – К. :―Самміт-книга, 2000. –269 с.
- База даних PsycINFO Американської психологічної асоціації https://www.apa.org/pubs/databases/psycinfo
- Бібліографічна база даних Scopus https://www.scopus.com
- Електронні ресурси Національної бібліотеки України ім. В. І.
Вернадського http://www.nbuv.gov.ua/node/2116