Відбулась студентська командна гра кафедри політології “Творимо ліберальну демократію разом”

12.12.2023 | 10:47

🏆 Ліберальним демократичним країнам – бути!

📢 6 грудня 2023 року кафедра політології провела командну студентську гру “Творимо ліберальну демократію разом” у межах Модуля Жана Моне “Політичні інститути та системи в Європі: порівняння і досвід для України” по програмі “Еразмус+”.

👥 Метою цієї активності було покращення та закріплення навчальних навиків. Студенти мали змогу повторно проаналізувати та поглибити свої знання про системи правління, міжінституційні відносини та режими функціонування політичної влади. Також для кожного члена зі студентських команд випала нагода потренуватись у сфері публічного виступу та донесенні своїх меседжів до авдиторії.

🎲 У грі взяли участь три команди – представники четвертого курсу бакалаврату та першого курсу магістратури кафедри політології. Всі учасники гри до цього мали можливість пройти академічні курси з порівняльної політології (зокрема, по країнах Західної та Центрально-Східної Європи) за авторством професорів Анатолія Романюка і Віталія Литвина у рамках Модуля Жана Моне. На основі знань, здобутих впродовж цих дисциплін, гравці повинні були презентувати організацію інституційного дизайну, політичного процесу та структури своїх новостворених держав, залежно від умов, які випали їм згідно з жеребкуванням.

🧩 Команди А, B та C розділилися таким чином: федеративна централізована президентська республіка, федеративна децентралізована республіка із напівпрезидентською системою правління й унітарна децентралізована парламентська республіка. Всі ці держави згідно з легендою раніше були недемократичними або належали до складу інших автократичних державних утворень, а тепер перед ними постали можливість і завдання конституційної/інституційної інженерії і демократизації, яку власне і треба було проектувати командам залежно від вихідних умов і кінцевих цілей. А кінцевими цілями визначено досягнення сталого демократичного розвитку, за підсумками чого державі відкриються або не відкриються двері для вступу в престижну міжнародну чи наднаціональну організацію за аналогією ЄС.

✅ Найперше студенти мали зазначити експертному журі, громадським слухачам і всім відвідувачам гри параметри своєї держави – площу, кількість населення, етнічний склад, сусідні держави тощо, які власне й стали визначальним тлом для подальшої роботи державотворців і “батьків-засновників”. Після цього кожна команда у почерговому порядку презентувала параметри своєї держави з приводу врахування та розвитку таких критеріїв, як міжінституційні відносини у трикутнику “глава держави – уряд – парламент”, повноваження політичних інститутів та їхні взаємини між собою, партійно-виборчі питання стосовно функціонування партій і вироблення відповідної виборчої системи, роль громадянського суспільства, місцевої політики і просто громадян у ході демократизації суспільно-політичного життя тощо. Закінчилось це питаннями до команд від глядачів, професійного журі і всіх охочих.

🌐 За результатами гри були розібрані деякі помилки кожної з команд, вказано на успішні моменти адаптування інституційних і політичних умов під параметри розвитку тих чи інших держав, сформованих в результаті жеребкування. Було надзвичайно цікаво, панувала атмосфера змагальності! Усі присутні дійшли висновків, що надзвичайно важливо звертати увагу на співвідношення влади в рамках міжінституційних відносин у трикутнику “глава держави–уряд–парламент”. Однак експерти-судді також порекомендували гравцям більше уваги звертати на феномен саме ліберальної демократії, адже її різниця від електоральної демократії – суттєва.

 

Дякуємо всім учасникам і присутнім!

💙 Ваша улюблена Кафедра

 

Студентська командна гра була підготовлена й організована кафедрою політології, Центром політичних досліджень і студентським товариством “Поліс” за фінансової підтримки Європейського Союзу у рамках “Програми Еразмус+” за напрямом “Жан Моне для вищої освіти” (Модуль “Політичні інститути та системи в Європі: порівняння і досвід для України”, № 101126702)

Фінансується Європейським Союзом. Однак висловлені погляди та думки належать лише автору(ам) і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з питань культури та освіти. Ні Європейський Союз, ні грантодавець не можуть нести за них відповідальність.