PR-жанри та PR-технології

Тип: Нормативний

Кафедра: політології

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
74Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
726Панарін А. С.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
726

Опис курсу

Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб студенти мали змогу застосовувати різні методи вирішення організаційних, медійних та інших проблем в процесі проведення політичних PR-кампаній. Тому у курсі представлено як огляд концепцій зав’язків з громадськістю, так і процесів та інструментів, які
потрібні для освоєння навичок роботи у відділах по зв’язках з громадськістю, центрах громадських зв’язків, відділах реклами, в комунікаційних агентствах. Оскільки курс спрямований на вивчення жанрових різновидів, специфіки використання PR-текстів, а також особливостей роботи з основними PR-технологіями, то студенти ознайомляться з сутнісними характеристиками, типологією, різновидами PR-жанрів, основними PR-технологіями та досвідом їхнього застосування
у світовій та вітчизняній практиках. Курс передбачає опанування основних жанрів PR, інструментарію PR-фахівця, формування навичок роботи з PR-технологіями, оцінки їх ефективності.
У вступній частині курсу заплановане ознайомлення студентів із сутнісними характеристиками PR-текстів сутнісні характеристики, типами на жанрами PR-текстів, публічними виступами як жанром PR, поняттям та класифікаціями PR-технологій, стереотипами та міфами як технологіями PR, факторами та механізмами масової паніки, спонсорством
як однією з PR-технологій, PR у міжнародній сфері, психологічними аспектами PR-технологій.
В основній частині дисципліни увагу буде приділено проблематиці організації співпраці з мас-медіа та медіаплануванню, зв’язкам з громадськістю в промисловості та комерційній діяльності, зв’язкам з громадськістю у фінансовій сфері, корпоративному іміджу та його використанню у зв’язках з громадськістю та PR як передумова успіху в маркетингу і менеджменті.

Метою вивчення дисципліни є познайомити студентів з основними PRжанрами та PR-технологіями, їхньою специфікою та особливостями застосування; ознайомити студентів з різновидами та характеристикою основних жанрів та технологій у сфері PR; виробити навички роботи з різними PR-жанрами та PR-технологіями. Основними завданнями курсу є: – ознайомити студентів з різновидами та характеристикою основних жанрів та технологій PR; – вивчити найяскравіші приклади застосування жанрів та технологій PR у вітчизняній та зарубіжній практиках; – виробити навички створення PR-жанрів та роботи з PR-технологіями; – сформувати у студентів систему знань з теорії та практики public relation, навчити основним принципам та засобам здійснення зв’язків з громадськістю, виробити навички самостійного планування PR- кампаній; оволодіння студентами теоретичними знаннями про інструментарій паблік рилейшнз та набуття ними практичних навичок з реалізації основних напрямків PR-діяльності.

Рекомендована література

Основна література:
1. Tench Ralph, Yeomans Liz. Exploring public relations // R. Tench, L. Yeomans / Financial Times Prentice Hall. – 2009. – 634 p.
2. Бебик В. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз. – К.: МАУП, 2005. – 440 c.
3. Іванов В. Ф., Дудко О. С Журналістика в піарі та піар у журналістиці: навч. посіб. Київ : Грамота, 2010. 288 с.
4. Почепцов Г. Г. Паблік рилейшнз для професіоналів. К .: «Рефл-бук», «Ваклер», 2002. 622 с.
5. Примак, Т. О. PR для менеджерів і маркетологів: навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2013. 202 с.
6. Ротовський А.А. Системний PR. Дніпропетровськ : Баланс Бинес Букс, 2014. 282 с

Додаткова література:
1. PR в органах державної влади і місцевого самоврядування/ За заг. ред. В.М.Бебика С.В.Куніцина.– К.; Сімферополь: МАУП, 2003. – 240 с.
2. Вежель Л. М. Основи зв’язків із громадськістю : конспект лекцій. Київ : Ін-т журналістики, 2008. 68 с.
3. Зленко А.М. Сучасні PR – технології: навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни. Бориспіль : Ризографіка, 2018. 260 с. 
4. Зражевська Н.І. Масова комунікація: курс лекцій. Черкаси : Видавництво «Брама- Україна», 2006. 172 с.
5. Королько В.Г. Паблік рилешнз. Наукові основи, методика, практика.Підручник, 2-е вид. Доп.-К.: Видавничий дім “Скарби”,
2001.- 400с.
6. Мойсеєв В.А. Паблік рілейшнз. Навчальний посібник. – К.: Академвидав, 2007.- 224 c. // Режим доступу: http://www.infolibrary.com.ua/books-book-108.html
7. Некрасова О. Професія PR-радника: вимоги, умови та функції (методичні питання) // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. – 2005. – № 1 (січень – березень). С. 181-191.
8. Основи реклами та зв’язків із громадськістю : підручник : за заг. ред. В. Ф. Іванова, В. В. Різуна. Київ : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2011. 431 с.
9. Примак, Т. О. PR для менеджерів і маркетологів: навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2013. 202 с.
10. Прохоренко К. Паблік рілейшнз: Навчальний посібник. Л.: Видавництво Львівської комерційної академії, 2008. 232 с.
11. Ромат, Є. В. Зв’язки з громадськістю (базовий курс) : навч. посіб. / Є. В. Ромат, І. О. Бучацька, Т. В. Дубовик ; Київський національний торговельно-економічний університет. Київ, 2016. 284 с.
12. Слісаренко І. Ю. Паблік рилейшнз у системі комунікації та управління: Навч. посіб. – К. : МАУП, 2017. – 104 с.
13. Тихомирова Є. Б. Зв’язки з громадськістю: Навч. посіб. – К. : НМЦВО, 2011. – 560 с.
14. Шевченко О.В. PR: теорія і практика: Підручник. К.: «Бізнесполіграф», 2011. 464 с.
15. Tkach, B., Lytvynchuk, L., Popovych, I., Blynova, O., Zahrai, L., & Piletska, L. (2021). Research on the Experience of Users of Political Slogans in Ukraine. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 12(1), 104-117

Матеріали

Методичні рекомендації PR жанри та PR технології

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус:

Завантажити силабус