ПП2.1.3.1.04 Тренінг актуалізації психологічної ресурсності особистості
Тип: На вибір ВУЗу
Кафедра: психології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
11 | 1 | Залік |
10 | 2 | Немає |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
11 | 24 | доцент Штепа О. С. | |
10 | 16 | доцент Штепа О. С. |
Опис курсу
Даний курс акцентує увагу на фундаментальних здатностях особистості, процесах гармонізації особистості, механізмах інтерпретації досвіду та актуалізації психологічних ресурсів. Отримані знання та практичні навички сприятимуть формуванню у студентів умінь самоаналізу, системної рефлексії та особистісної готовності до професійного самоздійснення. Курс є практичним, тому увагу зосереджено на визначенні та аналізі психологічної ресурсності, умінні особи оперувати власними ресурсами, аналізі персональних ресурсів. Головні компоненти тренінгу: виокремлення ресурсів, аналіз ситуацій наявності та вияву ресурсів, особливості актуалізування ресурсів у взаєминах, аналіз ресурсів у структурі суб’єктного досвіду. Концепція тренінгу розроблена у напрямі гуманістично-екзистенційної психології. Метою даного курсу є навчання студентів актуалізовувати власну психологічну ресурсність для ефективної професійної діяльності психолога.
Завдання курсу полягає в актуалізуванні у студентів умінь оперувати власними психологічними ресурсами, тобто знати власні психологічні ресурси, вміщувати їх та оновлювати, а також набутті професійних умінь сприяти актуалізуванню психологічної ресурсності іншої особи (клієнта, учня, працівника).
Результати навчання:
– знати: види «внутрішніх» ресурсів особи, концепції психологічних та особистісних ресурсів особи, зміст психологічних ресурсів та показників уміння особи оперувати власними ресурсами, функції та механізми актуалізації психологічних ресурсів, типи психологічної ресурсності, а також особливості психологічної ресурсності жінок та чоловіків; психологічні способи, техніки, прийоми актуалізування психологічних ресурсів.
– вміти: визначити рівень психологічної ресурсності особи на основі психодіагностичних даних, здійснювати рефлексію особливостей власної психологічної ресурсності та сформулювати висновки щодо особистісного саморозвитку, сформулювати авторський погляд щодо аспектів психологічної ресурсності особистості; застосовувати на практиці психологічні способи, техніки, прийоми актуалізування психологічних ресурсів та аналізувати їх ефективність відповідно до особи та життєвої ситуації.
Форми та методи навчання: дискусії, ситуативні та рефлексивні і практичні завдання.
Форма звітності: залік ( у 3 семестрі).
Мова навчання: українська.
Рекомендована література
- Психологічні технології ефективного функціонування та розвитку особистості : монографія / [за ред. : С. Д. Максименка, С. Б. Кузікової, В. Л. Зливкова]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019.
- Розуміння та інтерпретація життєвого досвіду як чинник розвитку особистості: монографія / за ред. Н.В. Чепелєвої. (2013). Кіровоград : Імекс-ЛТД.
- Самопроектування особистості у дискурсивному просторі: монографія / Н.В.Чепелєва, М.Л.Смульсон, О.В.Зазимко, С.Ю.Гуцол [та ін.] ; за ред. Н.В. Чепелєвої. – К.: Педагогічна думка, 2016.
- Штепа О. С. Ресурс-менеджмент / Самоменеджмент (самоорганізування особистості) : [навч. посібник]. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2012.
- Як будувати власне майбутнє: життєві завдання особистості : наук. моногр. / за наук. ред. Т. М. Титаренко; Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012.
- Hobfoll S. E. Stress, culture, and community. – Y. and London.1998. Peterson C, Seligman M.E.P.
- Character Strengths and Virtues. A Handbook and Classification. N.Y.: Oxford University Press, 2004.