Психологічні експрес- діагностичні технології в системі управління персоналом
Тип: На вибір ВУЗу
Кафедра: психології
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 6 | 5 | Залік |
Лекції
| Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
| 6 | професор Петровська І. Р. |
Опис курсу
Навчальна дисципліна «Психологічні експрес-діагностичні технології в системі управління персоналом» є складовою професійної підготовки майбутніх психологів спеціалізації «Психологія управління», і знайомить з принципами та інструментами оцінювання і вимірювання індивідуально-психологічних особливостей працівників в організаціях, а також змінних їхнього соціального оточення. Завдання курсу – ознайомити студентів з якісними, кількісними та комбінованими методами оцінки персоналу організації; технологіями оцінювання компетенцій та результативності працівників організації; технологіями об’єктивної оцінки поведінкових характеристик і професійних компетенцій співробітників; технологіями оцінювання здібностей і талантів працівників; технологіями оцінювання структури цінностей та особливостей мотивації працівника; технологіями комплексного оцінювання особистості для відбору і якісного розвитку персоналу; технологіями оцінювання конкурентоздатності команди та сформованості організаційної ідентичності персоналу і сформувати вміння та навички студентів щодо розробки індивідуальних і групових моделюючих вправ (бізнес-симуляцій), інтерактивних рольових (парних) завдань, аналітичних бізнес-кейсів, складання інтерв’ю за компетенціями та використання спеціалізованих тестів-опитувальників.
Метою вивчення дисципліни «Психологічні експрес-діагностичні технології в системі управління персоналом» є формування системи знань щодо сучасних прийомів, методів та технологій оцінювання персоналу в системі управління людськими ресурсами; формування практичних вмінь проведення психодіагностичного обстеження і забезпечення практичної підготовки майбутніх спеціалістів; сприяння самопізнанню та особистісному розвитку студентів-психологів, формуванню психодіагностичного мислення, активізації творчого потенціалу майбутніх психологів.
Рекомендована література
Основна література:
1. Цимбалюк, С., Білик О. (2021). Оцінювання персоналу: Навч. посіб. Київ: КНЕУ, 311 с.
2. Шубалий, О. (ред.) (2023). Управління персоналом: підручник. Луцьк: ЛНТУ, 414 с.
3. Балановська, Т., Михайліченко, М., Троян, А. (2020). Сучасні технології управління персоналом: навчальний посібник. Київ: ФОП Ямчинський О.В., 466 с.
4. Puspita, R. (2024). The Influence of Digital Technology on Human Resource Management Practice. Management Studies and Business Journal, 1, 108-115.
5. Галайда, Т., Олешко, К. (2022). Формування комплексної системи оцінювання персоналу на основі компетентнісного підходу. Східна Європа: економіка, бізнес та управління, 1(34), 61-68.
6. Атанасов, М. (2022). Особливості сучасних методів оцінювання персоналу: переваги та недоліки. Економіка та суспільство, 39 https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-38
7. Дяків, О., Островерхов, В. (2018). Управління персоналом: навчально-методичний посібник. Тернопіль: ТНЕУ, 288 с.
8. Ihsan, Z., Furnham, A. (2018). The new technologies in personality assessment: a review. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 70 (2), 147–166.
9. Савчинський, О.О. (2019). Сучасні методи оцінювання персоналу підприємства. Менеджмент ХХІ століття: сучасні моделі, стратегії, технології, 315, 315–323.
Додаткова література:
10. Горошко, А., Нарчинська, Т., Озимок, І., Тарнай, В. (2016). Глосарій термінів з моніторингу та оцінювання. Київ: Українська асоціація з оцінювання, 53 с.
11. Малтиз В., Тарасенко Ю. (2018). Оцінка персоналу: сучасні методи та інструменти її проведення. Економіка і суспільство, 19, 484-489.
12. Лєбєдєва, І.Ю. (2018). Підходи до оцінки персоналу як складової аналізу кадрового потенціалу та технології його розвитку. Економічна наука, 75-81.
13. 18 Technology Trends That May Soon Revolutionize HR Management (2023) http://surl.li/rkksov
14. Human Resources Technology: Trends and Benefits (2024) https://www.workhuman.com/blog/human-resource-technology/
15. Robinson, D., Winickoff, D., Kreiling, L. (2023), Technology assessment for emerging technology: Meeting new demands for strategic intelligence, OECD Science, Technology and Industry Policy Papers, 146, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/e738fcdf-en
16. DISC personality test https://www.123test.com/disc-personality-test/
17. Bregas, J., Heberle, K., Nagels, F. (2022). Remote Assessment Center. In: Digitale Formate in der Personalentwicklung. essentials. Springer, Berlin, Heidelberg.
18. Personal Interests Attitudes & Values (PIAV). A Guide to Help with Understanding the Instrument and Interpreting the Reports. http://surl.li/ycrnym
19. Hogan, R. (2020). How to build Hogan Assessment systems. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 72(1), 50–57.