Постмодернізм (для театрознавців)
Тип: Нормативний
Кафедра: філософії
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
9 | 16 | доцент Лосик О. М. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 16 |
Опис курсу
Метою вивчення нормативної дисципліни «Постмодернізм» є ознайомлення студентів із актуальним станом методологічної рефлексії над явищем постмодернізму в історії науки, філософії, культури, соціальності, художньої творчості та підходами до аналізу його теоретичних і практичних вимірів в контексті сучасних міждисциплінарних підходів і парадигми некласичного знання, запропонованих закордонними та українськими дослідниками.
Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання для набуття і прикладного використання компетентностей, відповідних актуальним потребам університетської освіти та гуманітарному світорозумінню майбутнього фахівця. Тому у курсі представлено як огляд провідних напрямів та концепцій постмодерної філософії та культури, так і історичні, соціально-культурні, художньо-естетичні та ідейно-політичні передумови становлення й поширення постмодерного світогляду в історії світової цивілізації. Проблематика спецкурсу передбачає введення у кожну з тем українського контексту.
Цілі курсу спрямовані на те, щоб: розкрити специфіку явища постмодернізму як непересічного прояву інтелектуальної та творчої рефлексії, яка вплинула на філософську й наукову думку, культурну соціальність, етично-етичну звичаєвість й естетичну вразливість сьогодення; розглянути історичні й соціоку-культурні передумови ідейного становлення постмодернізму; наблизити слухачів до уміння інтерпретувати можливості і засяг впливу постмодерністських тенденцій на систему світогляду й життєдіяльності.
Після завершення курсу студент повинен:
Знати:
- основні поняття й терміни постмодерністського словника (усього 10–15);
- інтелектуальні біографії провідних представників постмодернізму, зміст їх ключових праць та суть авторських концепцій (усього 10–12);
- науково-теоретичні, історико-культурні, соціальні та художньо-мистецькі витоки стану постмодерності та концепту постмодернізму як новітніх складових сучасності;
- історіофілософські та культурознавчі особливості постмодерністського світорозуміння;
- провідні напрями постмодерністської філософії, культурних та соціальних практик;
- ідейно-семіотичні змісти постмодерністської «картини світу» в контексті (пост)некласичної парадигми;
- специфіку міждисциплінарного підходу у гуманітарних та природничих дисциплінах
Вміти:
- орієнтуватися у тематичній бібліографії та опрацьовувати рекомендовані основні й допоміжні джерела;
- пояснювати витоки та ідейно-семіотичні змісти постмодерності й постмодернізму;
- проводити порівняльну й узагальнюючу характеристику головних постмодерністських концепцій;
- здійснювати критично-інтерпретаційний аналіз ознак постмодерності в світовому та українському контекстах;
- аналізувати місце, впливи, функції та значення постмодерністських концептів у культурній соціальності сьогодення;
- фахово працювати з тематичною літературою;
- аргументовано висловлювати власну думку з даної проблематики.
Рекомендована література
ОСНОВНА ЛІТЕРАТУРА
- Лосик О. Феномен свободи і французький постмодернізм. – Львів: НТШ, 2016. – Доступ: хмарне середовище Microsoft Teams (для зареєстрованих на курс)
- Вельш В. Наш постмодерний модерн / Пер. з нім. – К.: Альтерпрес, 2004. – Доступ: хмарне середовище Microsoft Teams (для зареєстрованих на курс)
- Антологія світової літературно-критичної думки XX ст. / За ред. М. Зубрицької. – 2-е вид., доп. — Львів: Літопис, 2001.
Матеріали
- Робоча програма курсу
- Силабус курсу
- Плани семінарських занять, питання для самоконтролю, завдання для самостійної роботи. –Доступ: хмарне середовище Microsoft Teams
- Питання до заліку. – Доступ: хмарне середовище Microsoft Teams; платформа MOODLE
- Читанка (reader) вибраних текстів для підготовки до практичних занять та проміжного модульного контролю. – Доступ: хмарне середовище Microsoft Teams; платформа MOODLE