Політичні технології

Тип: Нормативний

Кафедра: політології

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
94Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
916професор Романюк А. С.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
916

Опис курсу

Мета та завдання навчальної дисципліни – є формування у студентів знань про політичні технології, їх зміст, види та форми; вмінь працювати з різними джерелами інформації; навиків самостійного аналізу процесів технологізації політичної діяльності і комунікації та застосування політичних технологій в дослідницьких цілях і прикладних проектах.

Завдання курсу:

  • з’ясувати сутність регіонального політичного процесу, його головних акторів та особливості стосовно національного;
  • розкрити ключові характеристики феномену політичних технологій;
  • представити варіанти найбільш поширених політичних технологій;
  • проаналізувати логістику і алгоритми утворення та функціонування політичних партій;
  • розглянути основні особливості політичного лобіювання на регіональному рівні;
  • дослідити базові технології проведення масових публічних заходів;
  • знати головні техніки ведення виборчої кампанії

 

У результаті вивчення курсу студент повинен:

 знати:

  • сутність та основні параметри поняття політичні технології;
  • вимоги щодо створення, проведення ребрендінгу політичної партії та громадської організації;
  • інструменти політичної мобілізації;
  • послідовність дій під час виборчої кампанії та головні загрози санкцій і негативного результату.

вміти:

  • визначати алгоритм формування політичної партії та громадської організації;
  • формувати стратегію політичної кампанії;
  • готувати масові публічні заходи;
  • обирати головні технологічні дії, окреслювати їх послідовність під час кампанії;
  • розуміти сутність загроз, що детерміновані логістикою виборчої кампанії та основними технологіями, які застосовують конкуренти;
  • формувати завдання щодо впливу на процес прийняття політичних рішень.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Бебик В. М. Менеджмент виборчої кампанії : ресурси, технології, маркетинг : Навч.-метод. посіб. К. : МАУП. 2001. 216 с.
  2. Буркут, Ігор Григорович. Виборчі технології: регіональний досвід [Текст] / Ігор Буркут, Олексій Колесников. – Чернівці : Букрек, 2009. – 240 с.
  3.  Головатий М. Ф. Мистецтво політичної діяльності : Навчальний посібник. К. : МАУП,. 2002. 176 с.
  4. Інституціональні особливості та технології сучасних політичних процесів : Курс лекцій і метод. матеріалів до модуля навч. дисципліни / Уклад. : Е. А. Афонін, В. М. Козаков, Л. М. Усаченко. К. : НАДУ, 2008. 108 с.
  5. Климанська Лариса Дмитрівна. Соціально-комунікативні технології в політиці: таємниці політичної “кухні”/ Національний ун-т “Львівська політехніка”. – Л. : Видавництво Національного ун-ту “Львівська політехніка”, 2007. – 332с.
  6. Куліш Андрій, Самолевська Наталка. Вибори, агітація, медіа: Практичні поради керівникам виборчих штабів.- К. : Незадежна громадська PR-мережа України, [2006]. – 268с.
  7. Політичні технології в сучасних владних процесах: навчальний посібник/ В.Ф.Смолянюк, С.С.Бульбенюк, Ю.М.Макелюк та ін. К.: КНЕУ. 2021. 328 с.
  8. Поліщук І.О., Лур’є В.К. Політичні технології: концептуальний та прикладний аспекти// Сучасне суспільство: політичні науки, соціологічні науки, культурологічні науки. 2015. Т. 2, № 8. С. 142-150.
  9. Романюк А. Особливості та тенденції трансформації членської бази в політичних партіях України. Вісник Львівського університету. Серія філософсько-політологічні студії. 2022. Вип. 43. С. 295-305.
  10. Романюк А. Національні та регіональні політичні процеси: визначення та виміри//Теоретико-методологічні підходи до вивчення суспільно-політичних інститутів та процесів: колективна монографія/ за загальною редакцією: Ю.Остапця і М. Токаря. Ужгород: Поліграфцентр «Ліра», 2022. С. 179-200.
  11. Шведа Юрій Романович. Партії та вибори: енциклопедичний словник / Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2010. – 750 с.

Додаткова література

  1. Lippmann W. Public Opinion. – New York: Free Press, 1997 (1st ed. 1922).
  2.  Nye J. Soft Power: The Means to Success in World Politics. – New York: PublicAffairs, 2004.
  3. Castells M. Communication Power. – Oxford: Oxford University Press, 2009.
  4. Mancini P., Swanson D. Politics, Media, and Modern Democracy: An International Study of Innovations in Electoral Campaigning and Their Consequences. – Praeger, 1996.
  5. Toffler A. Powershift: Knowledge, Wealth, and Violence at the Edge of the 21st Century. – Bantam Books, 1990.
  6. McNair B. An Introduction to Political Communication. – Routledge, 2018.

Інформаційні ресурси

 

  1. Львівська національна наукова бібліотека імені В. Стефаника [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.library.lviv.ua/
  2. Наукова бібліотека ім. В. Максимовича Київського національного університету імені Тараса Шевченка [Електронний ресурс]. – Доступ : http://lib-gw.univ.kiev.ua/
  3. Наукова бібліотека Львівського національного університету імені Івана Франка [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://library.lnu.edu.ua/bibl/
  4. Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського : електронні фахові видання [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.nbuv.gov.ua
  5. Національна історична бібліотека України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.dibu.kiev.ua/
  6. Національна парламентська бібліотека України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nplu.org/
  7. ВГО «Комітет виборців України» : www.cvu.org.ua
  8. Громадянська мережа ОПОРА: www.opora.org.ua

 

 

 

Матеріали

Силабус_Політичні технології_2025-2026 н.р.

Робоча програма_Політичні технології_2025-2026 н.р.

Методичні матеріали_Політичні технології_2025-2026 н.р.

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус: Політичні технології_2025-2026 н.р.

Завантажити силабус