Політичні технології
Тип: Нормативний
Кафедра: політології
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 9 | 4 | Іспит |
Лекції
| Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
| 9 | 16 | професор Романюк А. С. |
Практичні
| Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
| 9 | 16 |
Опис курсу
Мета та завдання навчальної дисципліни – є формування у студентів знань про політичні технології, їх зміст, види та форми; вмінь працювати з різними джерелами інформації; навиків самостійного аналізу процесів технологізації політичної діяльності і комунікації та застосування політичних технологій в дослідницьких цілях і прикладних проектах.
Завдання курсу:
- з’ясувати сутність регіонального політичного процесу, його головних акторів та особливості стосовно національного;
- розкрити ключові характеристики феномену політичних технологій;
- представити варіанти найбільш поширених політичних технологій;
- проаналізувати логістику і алгоритми утворення та функціонування політичних партій;
- розглянути основні особливості політичного лобіювання на регіональному рівні;
- дослідити базові технології проведення масових публічних заходів;
- знати головні техніки ведення виборчої кампанії
У результаті вивчення курсу студент повинен:
знати:
- сутність та основні параметри поняття політичні технології;
- вимоги щодо створення, проведення ребрендінгу політичної партії та громадської організації;
- інструменти політичної мобілізації;
- послідовність дій під час виборчої кампанії та головні загрози санкцій і негативного результату.
вміти:
- визначати алгоритм формування політичної партії та громадської організації;
- формувати стратегію політичної кампанії;
- готувати масові публічні заходи;
- обирати головні технологічні дії, окреслювати їх послідовність під час кампанії;
- розуміти сутність загроз, що детерміновані логістикою виборчої кампанії та основними технологіями, які застосовують конкуренти;
- формувати завдання щодо впливу на процес прийняття політичних рішень.
Рекомендована література
Основна література:
- Бебик В. М. Менеджмент виборчої кампанії : ресурси, технології, маркетинг : Навч.-метод. посіб. К. : МАУП. 2001. 216 с.
- Буркут, Ігор Григорович. Виборчі технології: регіональний досвід [Текст] / Ігор Буркут, Олексій Колесников. – Чернівці : Букрек, 2009. – 240 с.
- Головатий М. Ф. Мистецтво політичної діяльності : Навчальний посібник. К. : МАУП,. 2002. 176 с.
- Інституціональні особливості та технології сучасних політичних процесів : Курс лекцій і метод. матеріалів до модуля навч. дисципліни / Уклад. : Е. А. Афонін, В. М. Козаков, Л. М. Усаченко. К. : НАДУ, 2008. 108 с.
- Климанська Лариса Дмитрівна. Соціально-комунікативні технології в політиці: таємниці політичної “кухні”/ Національний ун-т “Львівська політехніка”. – Л. : Видавництво Національного ун-ту “Львівська політехніка”, 2007. – 332с.
- Куліш Андрій, Самолевська Наталка. Вибори, агітація, медіа: Практичні поради керівникам виборчих штабів.- К. : Незадежна громадська PR-мережа України, [2006]. – 268с.
- Політичні технології в сучасних владних процесах: навчальний посібник/ В.Ф.Смолянюк, С.С.Бульбенюк, Ю.М.Макелюк та ін. К.: КНЕУ. 2021. 328 с.
- Поліщук І.О., Лур’є В.К. Політичні технології: концептуальний та прикладний аспекти// Сучасне суспільство: політичні науки, соціологічні науки, культурологічні науки. 2015. Т. 2, № 8. С. 142-150.
- Романюк А. Особливості та тенденції трансформації членської бази в політичних партіях України. Вісник Львівського університету. Серія філософсько-політологічні студії. 2022. Вип. 43. С. 295-305.
- Романюк А. Національні та регіональні політичні процеси: визначення та виміри//Теоретико-методологічні підходи до вивчення суспільно-політичних інститутів та процесів: колективна монографія/ за загальною редакцією: Ю.Остапця і М. Токаря. Ужгород: Поліграфцентр «Ліра», 2022. С. 179-200.
- Шведа Юрій Романович. Партії та вибори: енциклопедичний словник / Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2010. – 750 с.
Додаткова література
- Lippmann W. Public Opinion. – New York: Free Press, 1997 (1st ed. 1922).
- Nye J. Soft Power: The Means to Success in World Politics. – New York: PublicAffairs, 2004.
- Castells M. Communication Power. – Oxford: Oxford University Press, 2009.
- Mancini P., Swanson D. Politics, Media, and Modern Democracy: An International Study of Innovations in Electoral Campaigning and Their Consequences. – Praeger, 1996.
- Toffler A. Powershift: Knowledge, Wealth, and Violence at the Edge of the 21st Century. – Bantam Books, 1990.
- McNair B. An Introduction to Political Communication. – Routledge, 2018.
Інформаційні ресурси
- Львівська національна наукова бібліотека імені В. Стефаника [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.library.lviv.ua/
- Наукова бібліотека ім. В. Максимовича Київського національного університету імені Тараса Шевченка [Електронний ресурс]. – Доступ : http://lib-gw.univ.kiev.ua/
- Наукова бібліотека Львівського національного університету імені Івана Франка [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://library.lnu.edu.ua/bibl/
- Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського : електронні фахові видання [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.nbuv.gov.ua
- Національна історична бібліотека України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.dibu.kiev.ua/
- Національна парламентська бібліотека України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nplu.org/
- ВГО «Комітет виборців України» : www.cvu.org.ua
- Громадянська мережа ОПОРА: www.opora.org.ua
Матеріали
Силабус_Політичні технології_2025-2026 н.р.